minavaan

Trafi, kulut, ammattitaito

Pauli Vahteran blogin mukaan Trafin työntekijöiden keskipalkka oli 5188- (vuonna 2013), tänään varmaan korkeampikin.

Työntekijöitä reilut 500 ja silti Trafi ostaa vielä ulkoisia asiantuntijapalveluja. Autoveroosaston osastonjohtaja Juha Kenraali selitti (2015) korkeita palkkoja sillä, että on luotu kovanluokan asiantuntijaorganisaatio. Mitä olemme saaneet?

Ainakin hetki sitten järjestelmän, joka ei tunnista liikaa maksettua autoveroa, vaan asettaa auton käyttökieltoon.

Asiantuntijaorganisaation, jossa henkilökunta ei osaa autonkäyttäjän osoitetta muuttaa. Yrittäjä soitti osoitteenmuutoksesta Trafiin. Ensimmäinen kehoitti muuttamaan osoitteen YTJ:ssä. Osoite siellä oli oikea, mutta "asiantuntija" ei osannut muutosta tehdä. Puhelu käännettiin vielä kahdelle muulle asiantuntijalle, jotka hekään eivät osanneet muutosta tehdä, vaan lopulta kehoittivat menemään katsastuskonttorille muutoksen tekemään, siellä asia onnistuikin,

Monta muutakin esimerkkiä olisi. Voisi kysyä saammeko me sieltä sen, mistä maksamme? Jos muutkin laitokset ja virastot toimivat vastaavalla "tehokkuudella", ei ole ihme, jos valtion kulut karkaavat käsistä.

Pauli Vahteran juttu Trafista:

http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2014/08/10/liikaa-virkamiehia-l...

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (1 kommentti)

Käyttäjän lassinpalsta kuva
Lauri Turpeinen

Niinkuin blogini "verotettu tulevaisuus " 6.2 lopussa sanoin.
Tosiasiahan on se että Suomen päättäjillä on liikaa rahaa käytettävissä, suhteellisuuden taju on hävinnyt.

Toimituksen poiminnat